MŠ Vysočánek
Zima a mráz
V druhém lednovém týdnu jsme si v Kuřátkách přiblížili běh roku. Nejprve jsme se namotivovali pohádkou O dvanácti měsíčkách a seznámili jsme se s měsíci v roce. Roční období jsme si připomněli s tím, že se budeme nejvíce zabývat zimou. Přestože nám počasí nepřeje, rozhodli jsme se zimu přivolat pomocí zimních říkanek a písní Mráz, na kterou jsme se naučili i tanec. Ani v centrech aktivit jsme nezaháleli. Děti měly možnost si vyzkoušet spoustu činností. Např. si hrály na mráz v pokusech a objevech, skládaly puzzle ročních období (hodiny), v pohybu si prošly čtyři roční období, v hudbě si vyzkoušely píseň o sněhulákovi, v ateliéru si sněhuláka namalovali, v manipulačním centru si vytvořily mozaikovou rukavici.
Po návštěvě lesa, jsme si s dětmi nabyté vědomosti upevnily také v centrech. Například v kostkách stavěly krmelec, či les se zvířaty, které žijí u nás, v dramatice si zahrály divadlo o lesních zvířátkách, v pokusech vyzkoušely frotáž stop či přiřazování stop ke zvířatům, v knihách a písmenách cvičily ruku při grafomotorice (méďa) nebo hledaly v knize les v zimě, v létě, na podzim a v zimě a přiřazovaly správnou záložku s piktogramem ročního období, v manipulačním centru modelovaly zvíře či krmení pro zvířata.
No a protože stále žádný sníh není, tak i dalšími centry v pátek jsme se ho snažili přivolat. Děti si v dílně vyráběly sněhovou vločku, v ateliéru kouzlily s inkoustem a zmizíkem, v pokusech stavěly puzzle činností v daném ročním období a foukaly do ledních medvědů (závody), v pohybu se trefovali na cíl papírovou koulí, v knihách hledaly stejné rukavice, či zimní oblečení a v kostkách si poskládaly sněhovou vločku.
Všechny děti pilně pracovaly a moc se jim dařilo.