MŠ Pohádka
Se sněhuláky za kolečky.
Sněhuláček panáček, má na hlavě plecháček….A jak to bylo dál? Vrabčáky celý týden bavila hra s kamarády sněhuláky. Sice jsme je nestihli postavit ze sněhu ( byl příliš zmrzlý a nelepil ), ale přesto jsme se nenudili. Děti určovaly hlavní znaky zimy, rozpoznávaly tvary – nejmladší si fixovaly hlavně kruh, který na velké ploše papíru kreslily. Tím uvolňovaly zápěstí.
Cvičili jsme s kroužky, míčky a tvárnými kostkami a při písních o sněhulácích.
Jako vločky se děti roztančily v rytmu pomalé písně a na zvukový signál ,,padaly“ na domečky. Při této prosociální hře děti neměly žádného kamaráda nechat samotného - mimo kroužek nebo obruč .
Ve třídě i venku jsme vyhledávali předem dané tvary, určovali velikosti a barvy.
V Barvičce mladší děti tiskaly, kreslily sněhové koule a sněhuláky zmizíkem do inkoustového podkladu, starší tvořily sněhuláky ( obkreslovaly, lepily, stříhaly, detaily).
V Kutílkovi modelovaly sněhuláky a ve Zkoumálkovi zjišťovaly, jak rychle se kutálí kuličky z různých materiálů ( skleněnka, dřevěná, z polystyrenu, plastová).
Ve Školičce luštily sudoku, sestavovaly sněhuláka z písmen vlastního jména a řešily kombinace sestavování třech různě velkých koulí ( permutace).
Ve Figurce skládaly legolino, tvary dle předlohy a mozaiky, dle zájmu a svých možností. Ve Sportíku procvičovaly přeskoky přes překážky, obruče a kroužky.
Věříme, že děti o hrách a činnostech v kolektivu rodičům povídají a možná doma i zazpívají písničku ,,Postavil jsem sněhuláka na stráni ". I tu básničku o sněhulákovi, který má na hlavě plecháček .