Nastavení cookies

Na našem webu používáme cookies.

Některé z nich jsou k fungování stránek nezbytné, ale o těch ostatních můžete rozhodnout sami.

Důležité

RODIČE ŠKOLÁČKŮ POZOR, ROZJÍŽDÍME EDASTIM !!!

Publikováno 18. září 2024 v kategorii Důležité, Z ředitelství.

Máte obavu, jak vaše dítě zvládne přestup z MŠ do ZŠ ? Odmítá s vámi doma pracovat a připravovat se? Zkuste to společně s námi a programem EDASTIM    Bude probíhat 2x měsíčně v odpoledních hodinách za účasti dítěte i rodiče a začínáme již koncem září !!!

V případě zájmu se prosím nahlaste třídní učitelkám co nejdříve. Hola, hola, škola volá!

Popis programu EDASTIM:

Program EDASTIM (edukace a stimulace) pro děti předškolního věku je zaměřený na podporu školní připravenosti, na prevenci školního neúspěchu za spoluúčasti rodiny. Je jednou z možností, jak minimalizovat nerovnoměrnosti ve vývoji dítěte před vstupem do základního vzdělávání, kdy je zároveň podporována a angažována rodina dítěte.

Cílem programu je, aby dítě v rámci svých předpokladů dosáhlo takového stupně zralosti a připravenosti na školu, aby se bylo schopno bez obtíží účastnit výchovně vzdělávacího procesu nebo alespoň bez větších obtíží, nejlépe s radostí a zvídavostí. Důraz je kladen na rozvoj jednotlivých schopností dítěte potřebných pro úspěšné zvládnutí čtení, psaní a počítání, rozvoj myšlení, řeči, soustředění, emočních a volních procesů, sociálních dovedností.

Celý program vychází z principu časovosti a z ní vyplývající posloupnosti, z postupu po krocích od jednoduššího ke složitějšímu, od dílčího ke komplexnějšímu, staví na principu vzájemné propojenosti a podmíněnosti dílčích oblastí.

Program respektuje potřeby jednotlivých dětí, je nutno ho přizpůsobit složení konkrétní skupiny. Děti ve skupině mohou být na různé vývojové úrovni a tudíž potřebují podněty rozdílného stupně obtížnosti. Z tohoto důvodu je kurz zaměřen i na vývojové fáze sledovaných oblastí (grafomotorika, řeč, sluchové vnímání, zrakové a prostorové vnímání, základní matematické představy) tak, aby p.učitelky dokázaly zvolit obtížnost daných činností podle potřeb dětí.