Nastavení cookies

Na našem webu používáme cookies.

Některé z nich jsou k fungování stránek nezbytné, ale o těch ostatních můžete rozhodnout sami.

MŠ Pastelka

Kouzlo sněhových vloček

Publikováno 15. února 2023 v kategorii MŠ Pastelka.

V úterý 14.2.2023 jsme prožili již 5. setkání s předškoláky a dubánky.

„V únoru ctí starý zvyk chytat vločky na jazyk. 

Práce je to přetěžká na saních i na běžkách.“

Na únorové lekci ESS jsme se s dětmi přivítali již tradičně písní DUB. 

V rámci této lekce jsme uskutečnili malý pokus ze sněhem.
Na začátku jsme postavili do kruhu plnou sklenici sněhu
a ptali jsme se dětí, co se s ní stane na konci naší lekce.
Děti věděly, že se bude sníh v teple rozpouštět, ale vytvořily se dvě skupiny.
Jedna skupina si myslela, že za hodinu vše roztaje
 a druhá skupina si myslela, že ve sklenici ještě nějaký sníh zůstane.

Následovala kontrola pracovních listů
a nakreslených obrázků, které děti dostaly za domácí úkol.
Děti svou domácí práci zhodnotily a popsaly kamarádům,
 jakou výtvarnou techniku pro kreslení obrázku zvolily.

V krátkém textu z knihy DUBÁNCI děti zjistily, že dubánci měli starý zvyk
- chytání vloček na jazyk.
Rozdělovali se na dvě skupiny.
HBITÍCI si mysleli, že je k chytání vloček potřeba mít hbitý jazýček
a DÉLKAŘI si zase mysleli, že je důležité mít dlouhý jazyk.
Hbitost jazyka procvičovali dubánci humornými jazykolamy.

A tak jsme zjišťovali, jak hbitý jazyk máme my.
Zkusili jsme si s dubánky říct jejich jazykolamy,
pak jsme si jazýčky uvolňovali cvičením - dotknout se špičky nosu nebo naopak brady,
hýbat s ním doprava, doleva a nakonec jsme zkusili cvičení i s medovými kroužky,
které si děti za odměnu po procvičení jazýčků mohly smlsnout.
U zábavného procvičování jsme si připomněli správný nácvik na vyslovování některých hlásek.

Děti se naučily pohybovou říkanku VLOČKA.

Využili jsme interaktivní televizi, na které děti plnily pracovní list CESTA VLOČEK,
při kterém si procvičily zrakovou percepci.
Také shlédly krátké video z ČTedu s názvem Jak vznikají vločky.
Dozvěděly se neuvěřitelnou věc, že každá vločka je jiná. Nejsou dvě shodné sněhové vločky.

Děti se rozdělily do dvou skupin a dostaly za úkol společně v týmu vytvořit sněhovou vločku.
Práce se jim podařila.
Uměly se domluvit, pracovat na společné tvorbě
a každá skupina vytvořila originální sněhovou vločku.

A jak to dopadlo s naším pokusem? Sníh ve sklenici na konci lekce ještě zůstal.