MŠ Vysočánek
Kamarádi v MŠ
Co jsme tento týden dělali v Kuřátkách?
Téma: KAMARÁDI V MŠ
- Povídali jsme si o správném chování mezi kamarády
- Poslechli jsme si veršovanou pohádku O Palečkovi a jeho kamarádech a zdramatizovali jsme si ji.
- Naučili jsme se písničku „Kamarádi zvířátka“
- Vyrobili jsme si ručičkové i nožičkové pravidlo a značky na rozdělení se do center aktivit.
- Vyzkoušeli jsme si práci v jednotlivých centrech.
- Cvičili jsme na říkanky.
- Naučili jsme nové děti hrát Peška
- Při volných hrách jsme se učili ohleduplnosti, přijmout kamaráda do hry, dělit se o hračky, uklízet po sobě.
- V komunitním kruhu se děti učily naslouchat druhým a mluvit, jen když na ně přijde řada.
- Venku jsme si pohráli i s dětmi z Veverek, vyměnili jsme šnekům podestýlku, vyčistili jsme vyvýšený záhon – sklidili úrodu mrkve.
- Vyzkoušeli jsme si, jak se chodí na procházku – starší děti vedli mladší děti, učili se bezpečnému pohybu po chodníku a při přecházení silnice.
- Společně jsme navštívili dětské hřiště u lesa.
Práce v centrech aktivit
Při práci v centrech si děti vyberou z nabídky činností, dají si svoji značku na háček v centru, do kterého chtějí jít a plní úkol.
Mohou spolu spolupracovat, poradit si, důležité je, dokončit úkol.
Úkoly v centrech se vztahují k probíranému tématu.
Pokud úkol dokončí, mohou jít i do jiného centra, nebo si vezmou hračku a počkají, až ostatní děti dokončí práci.
Společně se sejdeme v kroužku a děti samostatně hodnotí, jak se jim pracovalo – učí se říct, kde byly, co dělaly a jak se jim pracovalo.
Tento týden jsme si vyzkoušeli práci v těchto centrech:
- Ateliér – namaluj obrázek pro kamaráda
- Domácnost – piškotové jednohubky pro kamarády
- Knih a Písmen – prohlížení knížek o krtečkovi, projdi tužkou cestu od medvídka ke kamarádovi sobíkovi
- Hudba – zahraj kamarádovi písničku
- Kostky – postav vláčkodráhu a povoz krtečka a jeho kamarády, postav domeček pro plyšového krtka, aby mohl pozvat kamarády na oslavu