MŠ Pohádka
Cesta vodní kapičky.
Voda je život, bez ní nelze žít. Jako nelze žít bez slunce, přírody, zvířat, hmyzu…
Motivační říkankou ,,Spadla kapka z nebe“ Vrabčáci zahájili povídání o vodě a jejím významu pro život. S koloběhem vody v přírodě se seznámili formou příběhu o putování jedné kapičky, která se dostala z malého pramínku ve studánce do potůčku, řeky, moře, oceánu, do mraků a pak zase zpátky do své studánky u lesa. Děti získávali nové poznatky o životě u řeky a rybníka, znají vývojová stadia žáby a motýla, které i rády vyjadřují pohybem. Pro koho je voda důležitá? Kdy a kde ji potřebuje člověk? Jak s vodou šetřit? Děti přemýšlely a na všechny otázky jsme společně našli odpověď- např. potřebujeme jí na pití, na vaření, na umytí obličeje, na zchlazení, na malování, do záchodu… . Na živou přírodu také nezapomněly.
Z pohybu Vrabčáky zaujala hra,,Oheň, voda, blesk“, kterou cvičili reakci na povel. Předškoláci vymýšleli slova související s vodou, s logico kartami řešili potravní řetězec. Pokusy mají děti rády, potopí se lahev plná vody nebo prázdná? Co to bylo za zvuk, šplouchání, žbluňkání nebo voda v lahvi?
Malá ukázka z činností v centrech.
Ve Školičce děti určovaly počet kapek, řešily logico karty – Kde kdo bydlí a potravní řetězec.
V Barvičce malovaly řeku nebo rybník, dotvářely lepením detailů, venku pískem a trávou. Rozfoukávaly kapky.![]()
V Kapičce lovily z vody kamínky.
Ve Zkoumálkovi měřily a stříhaly pruh papíru, slepily a je hotovo.
A pak nás bavila bublinová show – děti prolézaly vyrobenými bublinami, některé vydržely, pár jich ,,prasklo“ .
V Kutílkovi pracovaly s drátkem, tvořily housenku.
Při poznávání řeky a jejího okolí se děti bavily sfoukáváním odkvetlých pampelišek .