Na našem webu používáme cookies.
Některé z nich jsou k fungování stránek nezbytné, ale o těch ostatních můžete rozhodnout sami.
Pracujeme dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání,
z kterého vychází náš školní vzdělávací program nazvaný : “S kamarádem na sluníčku i v dešti”.
Získat přehled o okolním světě, kladný vztah k přírodě a městu, vnímat život na Zemi.
Připravit děti do života, pěstovat porozumění, přátelství a cit nejen k sobě samému. Uvést dítě do společenství lidí a do pravidel soužití s ostatními. Podporovat vztah k jinému dítěti či dospělému.
Čerpáme z programu Začít spolu a Zdravá mateřská škola, kde nás oslovily tyto zásady:
Náš školní vzdělávací program ( dále již ŠVP ) umožňuje pedagogům v jednotlivých třídách pracovat samostatně a tvořivě s uskutečňováním svých nápadů a s uplatněním své odborné způsobilosti.
Veškeré činnosti organizuje pedagog pro děti zajímavým způsobem tak, aby se každé dítě cítilo jistě, bezpečně a spokojeně.
Uplatňuje didaktický styl založený na principu vzdělávací nabídky,
na individuální volbě a aktivní účasti dítěte. Probouzí v dětech chuť učit se a objevovat.
ŠVP je dokumentem otevřeným, který na základě evaluačních (hodnotících) činností umožňuje dotvořit nebo přeměnit vzdělávání. Hodnotíme na konci týdne, po ukončení tématického celku, pololetně a celoročně.
Náš ŠVP obsahuje 3 tématické celky s názvy:
Čas jeřabin, Čas vloček, Čas květů.
V každém z tématických celků jsou zpracována podtémata obsahující návrhy okruhů námětů pro denní nabídku vzdělávacích činností dětem ze života kolem nás, které pedagog dále realizuje a konkretizuje stanovením dílčích cílů vzdělávacích oblastí a obsahem do třídních programů.
Třídní programy zpracovávají paní učitelky v počátku školního roku, po poznání daného kolektivu dětí v podobě činnostní, ale vždy respektují nabídku činností dětem.
Klademe si za cíl dosáhnout u dětí ukončujících školní docházku výstupy – očekávané klíčové kompetence , tj. základní životní dovednosti.